Martes, 26 Enero 2016 21:28

Visita al Palma Aquarium

(1 Voto)

El 18 de gener els alumnes de 1er i 2on d’ESO, juntament amb els seus tutors, na Maria i en Jordi, varen fer una excursió al Palma Aquarium per saber més sobre els peixos i veure com era un d’ells per dintre.

Classe de la dissecció del peix

Primer els alumnes de 1er d’ESO realitzaren una classe especial on  varen aprendre com fer una dissecció d’un peix, en concret un verat, mentres els alumnes de 2on visitaven el Palma Aquarium.

Hi havia un peix per cada 2 nins. El peix estava en una safata juntament  amb uns guants de plàstic, unes tisores, un bisturí i unes pinces. Abans de començar es posaren el guants i amb les pinces i les tisores varen obrir el peix per les brànquies. Seguidament llevaren la pell compresa entre l’os i l’aleta anal per veure els òrgans interns. Després varen retirar els òrgans reproductors i digestius per veure i retirar el cor. Aquest tenia forma de piràmide. A continuació separaren  el cap del cos i dividiren el cap en dues parts,  es veia el cervell, que era com una massa gelatinosa de color blanc.

Aquí acaba la classe amb els alumnes de 1er d’ESO. Després ells varen anar a fer la visita al Palma Aquarium, mentres els alumnes de 2on d’ESO, que ja la havien feta, feren l’activitat del peix.

Visita al Palma Aquarium

Per començar visitaren la part on hi havien els peixos mediterranis i  tropicals. Hi havia molta varietat d’espècies com aquestes:

Just després veren eriçons i estrelles de mar. Les varen poder tocar. Després van poder passar per la jungla. La jungla és un ecosistema on els animals que hi viuen necessiten molta humitat i calor. El primer que varen veure varen ser les piranyes i els rèptils. Tots els peixos que varen veure eren de riu i eren molt estranys. Allà dedins hi havia una cascada d’aigua. A part dels peixos també hi havia tortugues d’aigua, que aquesta és una espècia invasora. Després de passar la cascada trobaren guacamais, lloros...i moltes aus d’aquell ecosistema. Al acabar de veure la jungla varen anar a veure les meduses. Eren molt petites. Al acabar anaren a l’exterior  i veren les tortugues marines.

Una vegada que tots els alumnes havien realitzat la visita al Palma Aquarium i la dissecció del peix es reuniren a l’exterior on hi havia un parc per berenar i jugar.

Després de berenar i jugar en el parc es varen tornar a dividir i acabaren de visitar la resta del Palma Aquarium.

Varen començar per l’exposició de la tonyina vermella, que aquesta està en perill d’extinció. Després varen visitar el big blue. Allà es troba l’aquari més gran de tot el parc. De dins d’aquest hi ha taurons, ratllades i molt de peixos més. Varen poder veure com menjaven els taurons. En un altre aquari hi havia morenes i més peixos. Al acabar varen tornar a l’escola.

Es varen divertir molt i va ser una experiència única i inoblidable.

IMG-20160126-WA0002.jpg

(Irene Li Feng Julià. 3ºESO)

Visto 2729 veces Modificado por última vez en Jueves, 28 Enero 2016 18:02