Jueves, 24 Enero 2019 08:10

Sant Antoni i Sant Sebastià 2019 Destacado

Sant Antoni i Sant Sebastià són dues de les dates més assenyalades del calendari mallorquí i, a San José de la Montaña, no ens podíem perdre l'oportunitat de celebrar-ho. Aquest divendres, 18 de gener, ha estat un dia ben especial i divertit per a tots nosaltres.

Hem vengut tots vestits de vermell i negre i, de bon matí, ja preparàvem les nostres caretes i banyes de dimoni! A les 11.30 h hem donat el sus a la festa grossa i el pati s'ha omplit d'alumnes i famílies. Com cada any, hem començat amb una oració que ha encapçalat les tradicionals beneïdes. Cans, conillets d'indis, hàmsters, conills... i una ànnera! No n'ha faltat cap, dels nostres animalons, a la cita. Fins i tot els peluixos han vengut!

Tot seguit, hem donat pas a una de les novetats d'enguany: el concurs de cartells. Tots els alumnes, des dels més petits fins als més grans, han participat en l'elaboració d'imatges per representar les festes de Sant Antoni 2020 que tornarem a celebrar a l'escola. El guanyador ha estat l'alumne de 6è de primària, Enrique Vidal, que ha fet un disseny molt original que l'any que ve lluïrem a la nostra xapa.

Després de conèixer el guanyador del concurs, hem encès el fogueró. El presidien un dimoni gros i, per primera vegada, un dimonió petit, que els professors Carlos i Ernesto havien anat confegint durant tota la setmana amb l'ajuda imprescindible d'un grup d'alumnes de secundària (moltes gràcies!).

Encara no havia pres la darrera guspira, quan hem començat a sentir un gran rebombori darrere de les reixes del pati... Sembla que l'amenaça de pluja no espanta els dimonis! Quatre dimonis ben grans i feréstecs han arribat a l'escola. Els més valents aviat s'han fet amics seus i han ballat al seu costat. D'altres, ens ho hem mirat des d'enfora, però hem gaudit igualment del trullet i de la festa. Una traca de petards final ens ha servit per acomiadar-los. Sant Antoni els ha tornat a vèncer. Tornaran l'any que ve?

Sigui com sigui, tothom sap que per espassar l'ensurt, no hi ha res millor que un bon àpat. Per això, els professors ens han preparat una torrada ben bona de sobrassada i butifarró. I de postres, taronja! Tot ha estat boníssim i ens n'hem anat cap a cases amb la panxa plena i amb el cor content.

Visca Sant Antoni i visca Sant Sebastià!
Visto 194 veces Modificado por última vez en Jueves, 24 Enero 2019 08:20