Dimarts, 29 Gener 2019 07:36

Celebració del Dia Escolar de la No-violència i la Pau Featured

(0 votes)

Com cada any dia 30 de gener, a l’escola de San José de la Montaña, hem celebrat El Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP), dia en què es commemora l’aniversari de l'assassinat del líder pacifista i ferm defensor dels drets humans Mahatma Gandhi. Aquesta és una data assenyalada a tots els calendaris escolars d’arreu del món, d’ençà que en el 1964 la iniciativa va ser impulsada per l’educador, poeta i pacifista mallorquí Llorenç Vidal.

Aquest any, al nostre col·legi, hem dedicat la celebració per educar contra la violència de gènere. La violència contra les dones és una de les violacions dels drets humans que ens incumbeix a tots, perquè les seves conseqüències afecten el conjunt de la societat. A l’escola no romanem indiferents en el nostre compromís per a construir una societat més igualitària i més lliure, i manifestem el nostre rebuig més absolut cap a tota mena de comportaments masclistes.

Per tal de difondre aquests valors als nostres alumnes, durant el dia d’avui hem realitzat diverses activitats… A primària i a infantil s’ha dedicat tota la tarda per realitzar activitats per tal de fomentar el respecte als Drets Humans, la no-violència i la pau. D’altra banda, a secundària, els grups de primer i segon han participat en un taller sobre la corresponsabilitat, organitzat per Fundació IREeS (Institut de Reinserció Social). Els més majors, de tercer i quart d’ESO, han visitat l’exposició i participat en un taller del projecte "No i punt! Palma lliure d'agressions sexistes, al centre dels Flassaders. A més, des de l’assignatura de Teatre els alumnes de tercer d’ESO han creat un teatre escenificant situacions que reflecteixen la violència de gènere, que ha generat una reflexió sobre aquest conflicte social.

Com a cloenda, tots plegats hem realitzat un acte simbòlic al pati amb el disseny d’una imatge amb el lemaNi una més” (de Frida Guerrera) com a manifest en contra de la violència de gènere.

“Trenca el silenci. Quan siguis testimoni de la violència contra les dones no et quedis de braços plegats. Actua”

- Ban Ki Moon-

(Secretari General de les Nacions Unides, 2007-2016)

Read 804 times Last modified on Dijous, 31 Gener 2019 08:37