APS Vida Sana

Els alumnes de P4 hem realitzat el projecte de Vida Sana ja que consideram que aquestes edats és molt important que siguin conscients de la importància d’una alimentació adequada, una bona higiene personal i activitat física. Ja que avui en dia ens trobam amb infants que sempre megen el mateix i estan molt enganxats a les tablets.

Amb tot i això també ens hem adonat del poc coneixement que tenen de la nostra Serra, un bé paissagistic i natural que tenim ben aprop. Així doncs amb aquest projecte també s’ha involucrat a les famílies dels nostres alumnes per a què ajudin amb una alimentació saludable i una alternativa diferent a les maquinetes per a els caps de setmana.

Per a parlar d’alimentació primer vàrem veure, manipular, tastar… diferents fruites, verdures, així com també vàrem classificar els aliments en el diferents grups dins la primàmide d’alimentació. Es varen crear menús que després les famílies posaven en pràctica els caps de setmana. Teniem programada una xerrada d’un nutricionista tant per a les famílies com per a els infants, però no va ésser posible.

Pel que fa a la higiene vàrem parlar, veure vídeos, cantar… sobre la importància de rentar el aliments i rentar-se ells/elles (mans, cos, dents). Un alumne ens va dur un conte que tenia de germens i a partir d’aquí amb la col.laboració dels alumnes d’ESO vàrem realitzar una activitat sobre fongs i la importancia de guardar correctament els aliments.

I pel que fa a l’activitat física, cada setmana anàvem a caminar 1h i ens posavem metes per anar superant-les. Amb tot i això vàrem aconseguir que ens acompanyassin infants d’ESO i alguns familiars.

El nostre servei ha estat més a nivell familiar i d’escolar, amb els adolecents (alumnes d’ESO) per a fer més conscients a les famílies de la importància de dur una vida més sana. I cal recalcar que l’experiència ha estat molt bona i gratificant per a tots i totes…

es_ESSpanish